The Stylebox

Het is zal ongetwijfeld niet je dagelijkse bezigheid zijn, de schoonmaak van de vervuilde woning. Het is een ontzettend vervelende klus, maar het moet in de loop der jaren toch echt een keer gebeuren. Er zijn diverse redenen te bedenken wanneer dit van toepassing is. Het kan zijn dat je gaat verhuizen, als je een nieuwe vloer wilt leggen of ook minder leuke situaties, namelijk als iemand komt te overlijden. Het is natuurlijke een situatie waar niemand in wilt zitten, maar het gebeurd helaas genoeg. Sommige mensen onderschatten de hoeveelheid van deze klus. Je wilt namelijk dat alles soepel verloopt en zelf er niet al te veel tijd en energie in stoppen.

Een goed begin is het halve werk, daarom is het van groot belang dat je van te voren een strakke planning maakt. Er zijn namelijk best veel hobbels in de weg die jij nog niet gezien hebt. Daarom ligt er de optie om professionele mensen aan de slag te laten gaan. Je hebt namelijk die extra mensen nodig voor het tilwerk en ook extra (grote) vervoersmiddelen om alle spullen te vervoeren. Je wilt natuurlijk het liefst zo snel mogelijk klaar zijn in verband met het geld, de tijd, energie en de omstanders. Vaak worden buren een beetje geïrriteerd als er veel lawaai naast hun is.

Als je bijvoorbeeld een woningontruiming in Rotterdam hebt is het misschien wel handig om te weten voor jezelf hoe je het best bepaalde spullen kan vervoeren aangezien het best vaak mis is gegaan. Breekbare spullen zoals borden, glazen, bestek en andere spullen moet je zoveel mogelijk inwikkelen met handdoeken en theedoeken. Zorg ervoor dat ze goed beschermd zijn tegen een stootje zodat ze niet meteen breken. Vuilniszakken moet je gebruiken voor veel (zachte) spullen zoals kleding. Hierin kan je veel zooi kwijt en het is makkelijk te vervoeren. Voor nog meer tips? Neem dan een kijkje op Woning-Ontruimingservice.